Badania na rynek - miasta średnie

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła konkurs Badania na rynek. Jego celem jest wzmocnienie konkurencyjności i innowacyjności Twojej firmy poprzez sfinansowanie wprowadzenia na rynek innowacyjnych produktów lub wdrożenia w firmie innowacyjnych procesów technologicznych, które są wynikiem prac badawczo-rozwojowych. Innowacja produktowa albo procesowa musi mieć charakter co najmniej na poziomie kraju. Całkowity koszt projektu musi zamknąć się w kwocie od 1 000 000 zł do 50 000 000 EUR
Wsparcie wyniesie do 70% wartości projektu, co oznacza, że Twój wkład to co najmniej 30% całkowitego kosztu projektu. Więcej informacji w serwisie PARP

Nowy serwis informacyjno - usługowy dla firm

Biznes.gov.pl to serwis przeznaczony dla osób zamierzających rozpocząć i prowadzących działalność gospodarczą. Celem portalu jest pomoc w realizacji spraw związanych z zakładaniem i prowadzeniem działalności oraz uproszczenie formalności niezbędnych do założenia i prowadzenia firmy.

W serwisie dostępne są opisy urzędowych usług oraz gotowe formularze. Za pomocą serwisu, osoby prowadzące firmę mogą składać wnioski do instytucji państwowych drogą elektroniczną, a także załatwiać swoje biznesowe sprawy przez internet. Serwis łączy w sobie wiele usług i funkcji nie tylko dla przedsiębiorców, ale także dla administracji państwowej. Przedsiębiorcy znajdą tutaj szczegółowe informacje o obowiązujących przepisach prawa, wymaganych procedurach i formalnościach związanych z zakładaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej w Polsce oraz w całej Unii Europejskiej.

Serwis spełnia też rolę wyszukiwarki danych kontaktowych wszystkich instytucji obsługujących przedsiębiorców. Daje praktyczne instrukcje, jak sobie radzić w biznesie, i umożliwia realizację spraw administracyjnych drogą elektroniczną (poprzez moduł Usługi Online).

Czytaj więcej...

Nowa wersja programu Płatnik

Nowy Płatnik – nie czekaj

Przedsiębiorco! Do Twojej dyspozycji udostępniliśmy już nową wersję programu Płatnik (wersja 10.02.002). Z tej wersji programu wszyscy użytkownicy powinni zacząć korzystać 26 stycznia 2019 r. Zachęcamy już teraz do zapoznania się ze zmianami w Płatniku i pobrania nowej wersji programu. Program Płatnik został uaktualniony w związku z projektem e-akta i małą działalnością gospodarczą (MDG).

Program Płatnik w wersji 10.02.02 umożliwia obsługę nowych i zmienionych formularzy ubezpieczeniowych takich jak: ZUS OSW, ZUS RIA, ZUS ZWUA, ZUS RPA czy ZUS DRA cz.II i ZUS RCA cz.II. Inną nowością w programie jest prezentacja w kartotece płatnika informacji o złożonym lub odwołanym ZUS OSW i złożonym ZUS RIA czy też informacji o najniższej podstawie wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe oraz liczbę dni prowadzenia działalności gospodarczej.

Najważniejsze zmiany w programie związane są z projektem e-akta – elektronizacja akt pracowniczych. Najnowsza wersja programu jest do pobrania ze strony zus.pl.  

Zachęcamy także Państwa do zapoznania się z krótkimi filmikami instruktażowymi, w których krok po kroku pokazaliśmy m. in. jak wypełniać nowe dokumenty. Filmiki są dostępne na stronie zus.pl i kanale ZUS na YouTube.

Akademia Menadżera Innowacji

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości kieruje do Państwa zaproszenie do udziału w pilotażowej edycji nowatorskiego programu Akademia Menadżera Innowacji.

Akademia Menadżera Innowacji  (AMI) to autorski program doradczo-szkoleniowy, skoncentrowany na nabyciu przez firmę i jej menadżerów kluczowych kompetencji niezbędnych do rozwoju i wdrażania innowacji. AMI to szansa na nowoczesność i wzrost rentowności Państwa firmy. Oferujemy pakiet ukierunkowanych działań, których efektem będą m.in. poprawa efektywności pracy oraz wzmacnianie przewagi konkurencyjnej na rynku.

Czytaj więcej...

Nowe przepisy: E-akta

Od stycznia 2019 r. weszły w życie przepisy, które ułatwią przechowywanie akt pracowniczych dotyczących pracowników i zleceniobiorców oraz obniżą koszty związane z ich przechowywaniem.

W związku z powyższym w celu upowszechnienia wiedzy o projekcie E-akta zwracamy się do Państwa z prośbą o zamieszczenie na stronie internetowej Państwa instytucji materiałów informacyjnych dotyczących E-akta oraz udostępniania ich przedsiębiorcom i podmiotom współpracującym. 

Materiały obejmują:

•       komunikat do przedsiębiorców - zmiany w okresie przechowywania akt pracowniczych,

•       komunikat dla firm zewnętrznych, np. biur rachunkowych, które obsługują płatników składek,

Czytaj więcej...

Spotkanie informacyjne Wyszków

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii oraz Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości serdecznie zapraszają na spotkanie informacyjne, które odbędzie się 26 września 2018 roku w Dom weselny Kasztelanka, ul. Stolarska 2 w Wyszkowie.

W trakcie spotkania będą Państwo mieli możliwość dowiedzieć się o ułatwieniach dla firm wprowadzonych przez Konstytucję Biznesu, zmianach w zakresie prawa podatkowego, zamówień publicznych, ubezpieczeń a także o ofercie wsparcia dla małych i średnich firm.

W spotkaniu udział weźmie m.in. Marek Zagórski – Minister Cyfryzacji, Małgorzata Oleszczuk – Zastępca Prezesa Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Maciej Kawecki – Dyrektor Departamentu Zarządzania Danymi w Ministerstwie Cyfryzacji oraz Zbigniew Grzymała – Zastępca Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Warszawie.

Czytaj więcej...

Konstytucja biznesu - nowe przepisy dla przedsiębiorców

Inspektorat ZUS w Wyszkowie, ul. Sowińskiego 83 zaprasza na szkolenie "Konstytucja biznesu - nowe przepisy dla przedsiębiorców."

Termin szkolenia: 17 sierpnia 2018 r. godz. 10:00-12:00

Pracownicy ZUS przedstawią Państwu:

- zagadnienia ogólne,

- najważniejsze zmiany,

- działalność nierejestrowana i ulga na start,

- zgłoszenie, zawieszenie i wznowienie działalności w CEiDG.

Zgłoszenia na szkolenie przyjmuje Pani Bożena Giza numer tel. 572 925 289, adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Konstytucja dla biznesu

30 kwietnia 2018 roku wejdą w życie przepisy tzw. "Konstytucji dla Biznesu" i wynikające z niej zmiany w Centralnej Ewidencji Informacji Działalności Gospodarczej.Zgodnie z komunikatem Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii, strona zawierająca formularze składane w CEIDG, obowiązujące od 30.04.2018 r. będzie dostępna dopiero tego dnia.Zachęcamy do odwiedzania naszego serwisu internetowego, gdzie znajdą Państwo więcej informacji o zmianach wprowadzanych nowymi przepisami.

Już w niedzielę 2. Targi Budowlane i Wyposażenia Wnętrz

Konkurs dla start-up'ów

Samorząd województwa mazowieckiego postanowił zainspirować rozwój nowych firm z całego regionu, szczególnie nowych firm technologicznych z całego województwa i ogłasza konkurs „Startuj z Mazowsza”. Ma on nie tylko finansowo wesprzeć mazowieckie start-upy, ale przede wszystkim zachęcić kolejnych ludzi do realizowania ich unikatowych pomysłów. Termin na zgłoszenie upływa 30 marca 2018 r.

W konkursie docenione będą nowe produkty i usługi, które mają szansę na ich szersze wykorzystanie (przez scale-up, czyli tzw. skalowanie).

Do Konkursu mogą przystąpić podmioty zarejestrowane i prowadzące działalność gospodarczą na terenie województwa mazowieckiego nie krócej niż rok i nie dłużej niż 3 lata od daty ogłoszenia konkursu, w celu wytworzenia nowych produktów i usług.

Nagrody

Na laureatów czekają nagrody pieniężne:

  • I miejsce - 20 000 zł
  • II miejsce - 15 000 zł
  • III miejsce - 10 000 zł

oraz  liczne nagrody od partnerów konkursu.

Szczegóły i regulamin

Profil Zaufany

Profil Zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można załatwiać sprawy urzędowe online w serwisach administracji publicznej, bez wychodzenia z domu. Jak założyć i potwierdzić? 24h/7 dni w tygodniu – Profil Zaufany możesz założyć i potwierdzić w pełni online przy pomocy zewnętrznego dostawcy tożsamości, np. banku. Co możesz załatwić?

  • Podpisać JPK_VAT
  • Złożyć wniosek o rejestrację działalności gospodarczej
  • Zgłosić utratę dokumentu tożsamości
  • Wystąpić o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego
  • Załatwić sprawy urzędowe dla swojej rodziny: becikowe, świadczenia rodzicielskie, Karta Dużej Rodziny, Świadczenie o Funduszu Alimentacyjnym
  • Uzyskać odpis aktu stanu cywilnego
  • Dziesiątki innych spraw

Szczegóły sprawdź tutaj

Strona 1 z 11

Partnerzy

Współpraca

Deklaracja współpracy do pobrania:
Adobe PDF file (.pdf)
Microsoft Word file (.doc)

REGULAMIN

Go to top