Obowiązek ten wynika z §19 uchwały nr 115/20 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 8 września 2020 r. w sprawie programu ochrony powietrza dla stref w województwie mazowieckim, w których zostały przekroczone poziomy dopuszczalne i docelowe substancji w powietrzu:
Deklaracje zbierane są za lata 2020 – 2024, w terminie do dnia 31 stycznia 2025 r.
Deklarację w formie papierowej można pobrać i złożyć wypełnioną w siedzibie Urzędu Miejskiego w Wyszkowie Aleja Róż 2, przesłać pocztą lub przekazać za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jedn. Dz.U. z 2024 r. poz. 1513 ze zm.), czyli opatrując wniosek kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelniając go z wykorzystaniem profilu zaufanego.
Deklaracja powinna zawierać następujący zakres informacji:
- Imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby;
- Adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła;
- Numer telefonu właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu;
- Adres poczty elektronicznej właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu, o ile posiada;
- Informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach, dotyczące stanu przed wymianą i stanu po wymianie;
- Powierzchnia budynku ogrzewana przez źródło ciepła;
- Koszt wymiany;
- Źródła finansowania;
- Data rozpoczęcia i zakończenia wymiany;
- Informacja dot. przeprowadzonej termomodernizacji budynku (data).
Informacja: Wydział Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Wyszkowie Aleja Róż 2, pokój 126, tel. 29 743 77 92.